1994 - <3

Det här slog mig precis, som en elchock kan väcka en död så slog det mig såpass mycket att jag inte kunde hålla mig ifrån att slänga upp min nya mini-pc och skriva ner det här, att man bara sovit 40min gör inget heller för det här är betydelsefullt!

1994 - säg mig, är det mitt första stora minne ifrån dansen?

Jag vet egentligen inte ens själv när det hela börjad, jag själv brukar säga runt 5:e klass, men morsan brukar alltid säga att allt startade i 3:an (en gammal bekant ifrån lågstadiet har även påpekat detta för hon mindes tydligt att det var i 3:an eller 4:an då hon flyttade som jag och min dåvarande danspartner jennie buggade). Nåväl, det är en sak som jag ska ta reda på.  Men när jag låg här så flög ett årtal förbi och det kändes nått alldeles speciellt.
1994- året då Sveriges landslag tar brons, året då ravelli gör sin makabra straffräddning men det är inte det som dök upp i hjärtat.

1994 tror jag var året då jag fick ett av mina större dansminnen, i form av en pytteliten pokal med texten "Påskbuggen" prydandes på framsidan. Kan det verkligen stämma? Jag minns att swing arrangerade en egen tävling, att vi var många barnpar på den tiden och att vi placerade oss 3:a. Minns denna pokalen såväl, hur stolt jag var och så oerhört lycklig över att man inte slutat som alla andra gjorde utan fortsatte dansa mig fram! Jag har egentligen inte tänkt på just det här minnet innan, det har alltid vart annat som har vart på tankarna, för det finns vissa saker jag aldrig kommer glömma ifrån dansen. Därför fick jag nästan lite glädjetårar över tanken på att.. 1994, Pokalen, Känslan. Det kanske var det som fick mig att hålla på i alla dessa år? Vill springa och packa upp den där pokalen nu, varför har jag gömt den i skymundan i en flyttkartong.. och bara njuta och ta reda på om det verkligen är sant! Hände det verkligen, åh. 
En dag så måste jag få berätta hur allt började, vilka stunder jag minns mest och såklart få berätta om det som förevigt kommer va nått jag ska minnas inom dansen, det mesta vackra minnet som gungade min värld!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0