Ja, vet du?

.. vad gör jag här egentligen? I kylan, i en stad som jag inte trivs i och långt ifrån dom som står mig närmast. Tänk om jag faktiskt hade kunnat hitta en intressant utbildning, vilket framsteg bara det skulle ha varit. Eller om det hade vart så pass mycket varmare ute, då hade man ju faktiskt kunnat ge sig ut och springa som man saknar så mycket nu. Oh, här ska jag av. Bussfärdena går alltid lika fort när man försvinner bort i tanken. Ett äldre par ska med av, en nisse bärandes på ett gitarr fodral med. Well jag har ingen brådska av, jag kan vänta. Kylan smeker min kind när jag har tagit klivit ut på trottoaren, det slår mig hur mörkt det egentligen är, är klockan verkligen så mycket? "Bzz" det vibrerar, nej va tusan det ringer. Svarar.. Hmm okej, ah tusen tack, tack så mkt, topp då vet jag det. Lägger på och genast slog det mig, varför bockade jag så fort jag sa tack i telefonen? Det är ju inget som mottagaren kan se men tydligen så skedde det av bara farten. Nåväl, ifall det kan jag bjuda på, på bra humör så. Tar riktning hemåt och beger mig sakta men säkert, ingen brådska här inte. Det blir ändå bara att sätta sig framför böckerna och studera så flitigt när man väl är hemma. Jomenvisst, jag vet ju hur det brukar sluta. Kommer in i värmen, skönt. Genast så börjar man känna efter, aj då.. Kroppen verkar, axlar och rygg vill inte va med längre. Kan det va dansen? Sovit konstigt? Hmm, oroligheten kanske har satt sina spår. Men det går nog över, man får hoppas på det bästa helt enkelt. Allt slutar väl bra, förr eller senare? Jodå, inte ska en sån sak sätta käppar för kvällens planer, även om jag hellre hade lagt undan böckerna och fått träna lite seriöst på dansen.

Det blir svart.. farligt att lägga sig i soffan när man är slut i kropp och själ. Suck, nu kommer jag inte kunna somna sen, typiskt.. Nåväl, det finns säkert nån bra film man kan se. Jag hittar alltid nått, även om det inte har samma charm själv. Msn, Tv, Spotify rullar.. Multitasking perhaps? Ja jag är van. äh va tusan, jag skriver lite istället..


Vet du vad som är felet med dig robin?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inget fel på dig. Du behöver bara någon att älska. =)

2010-02-18 @ 17:42:44
Postat av: Jenny

Du skriver så jädrans bra.. Det påverkar en på något sätt, iaf mig.

2010-02-18 @ 21:03:38
URL: http://jennyrydiander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0