När man är helt ur balans.

Hejsan Robin. Kul att se dig här igen, det var ju ett tag sen nu men vi vet båda att livet ibland har en tendens att pusha en in i oväntade situationen som stjäl alltför mycket av den dyrbara tiden vi har här i livet.

Solen skiner, snön smälter och våren har börjat visa sig, säg mig kan det va så att vi väntar bättre tider? Traskar men bestämde steg neråt byn, solglasögonen är på och för en gångs skull njuter man av den fria luften. Det är sant så som dom sjunger; bakom mina solglasögon kan jag va mig själv. Härlig känsla när man promenerar att helt enkelt kunna avskärma sig lite. I ett sånt här härligt väder kan man inte låta bli att sjunga lite eller ja i mitt fall iallafall nynna lite; Two beds and a coffemachine av savage garden får det bli, scotts gjorde ju för övrigt en väldigt bra version av en SG låt i helgen. Ja det blev ju trots förkylningen dans och lite småträning med min goa danspartner. Tänk att vi snart ska börja tävla!
Passerar en lite äldre herre med en näst intill lika gammal tax i koppel, nickar lite smått, det skadar ju inte att va trevlig. Försvinner in i tankarna lite, den senaste tiden har jag ju förstått att jag är alltför snäll och trevlig. Och vet ni vad, jag vet inte längre om jag borde va sån. När det hela tiden blir att ens egna livsenergi sakta men säkert läggs på att få andra att må bra glömmer man lätt sig själv i processen och det märker man av just nu.
Den härliga promenaden skiftar sakta men säkert till en vemodig gång av tankar, så gör vädret med. Det mörknar, blir kallare och den ljuva doften av frihet byttes ut mot en doft av panik.

Det är svårt att få livet att snurra när man är helt ur balans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0